پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

بررسی و شناخت اصول و شیوه های تبلیغات مفید و موثر برای سازمان از سوی مسئول روابط عمومی هر سازمان ضروری و پر اهمیت است با وجود این ضرورت و اهمیت پر واضح است که در این زمینه باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد که این تحقیق در پی پرداختن به این ضرورت می باشد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 138
فرمت فایل docx
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

پروپوزال نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان

یكی از مهم ترین سرفصل های روابط عمومی ارتباط با رسانه های تبلیغاتی است. انتخاب بهترین روش برای انتقال پیام به مخاطب، هنر روابط عمومی است. این توانایی با برخورداری از دانش شناخت رسانه ها، كاركرد آن ها و شناخت مخاطبان امكان پذیر است. روابط عمومی پس از شناخت دقیق مخاطب به ارزیابی نیازهای آنان پرداخته و براساس نیاز مخاطبان اطلاعات مورد نیاز گردآوری شده را در اختیار آنان قرار می دهد. عدم استفاده درست از ابزار رسانه ها و عدم شناخت صحیح از نیاز مخاطبان موجب شكست روابط عمومی در اهداف خود خواهد شد. بر این اساس نیاز روابط عمومی به رسانه ها و مجموعه های مشاور رسانه ها نمایان می گردد.بطور كلی روابط عمومی و تبلیغات از ابزارهای ترویجی به حساب می‌آیند.علاوه بر اینها از دیگر ابزارهای ترویجی می‏توان به فروش شخصی ، پیشبرد فروش و بازاریابی مستقیم اشاره كرد. اما مهمترین ابزارهای مختلف ترویج، روابط عمومی و تبلیغات هستند . با نگاهی گذرا به تاریخچه روابط عمومی در ایران، غالبا شاهد فعالیت روابط عمومی‏ها در قالبی كاملا دولتی هستیم كه وظیفه شان دفاع از ابعاد سیاسی سازمان است و توجهی به مشتریان ندارد. در سویی دیگر شاهد تبلیغاتی هستیم كه صرفا از سازمان حمایت می كند و توجهی به مشتری ندارد. بدین معنی كه روابط عمومی و تبلیغاتی را تجربه كردیم كه هر دو در دفاع از سازمان و بدون توجه به مشتری فعالیت كرده اند.

منظور از تبلیغات در روابط عمومی، تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) یا تبلیغات تجاری نیست، بلكه تبلیغاتی مدنظر است كه دارای رویكرد اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های عمومی افراد جامعه نسبت به برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبین بدون هیچ‌گونه اغراق، بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی باشد. روابط عمومی‌ها باید منادی آن نوع تبلیغاتی باشند كه با دستكاری اندیشه‌ها و القاء، تلقین، دروغ و فریب، كاری نداشته باشد، بلكه به تبلیغاتی بپردازد كه بر پایه‌ی اطلاع‌رسانی،‌ افزایش آگاهی‌های عمومی، اقناع و ترغیب و آموزش انجام می‌گیرد. (شبرنگی، 1382: 103-100). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید. (پراتکانیس و دیگران،1383، ص‌۲۳). با تبلیغات به‌موقع و متعادل می‌توان برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای مردم تشریح كرد و به تصویر كشید و از همیاری و همفكری و مشاركت مردم در اجرای طرح‌های منطقه‌ای و ملی سود جست. بنابراین در حرفه‌ی روابط عمومی و ارتباطات، منظور از تبلیغ، به‌كارگیری فن ترغیب و تشویق و استفاده‌ی صحیح و مؤثر از همه‌ی تكنیك‌های ارتباط جمعی، گروهی و فردی است. (شبرنگی، 1382: 103-100).هدف از این تحقیق بررسی نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان می باشد .

سوال اصلی:

آیا بین نقش تبلیغات در روابط عمومی و تاثیرات آن بر مشتریان رابطه وجود دارد؟

سوالات فرعی:

1- آیا بین میزان ارتباط مسئول روابط عمومی با رسانه های جمعی مختلف برای انجام تبلیغات کارآمد و تاثیرات آن بر مشتریان رابطه وجود دارد؟

2- آیا میزان شناخت تاکتیک های نوین تبلیغات در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

3- آیا دراختیارداشتن امکانات و وسایل ارتباطی در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

4- آیا استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی روز در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

5- آیا استفاده از دانش شناخت رسانه ها، كاركرد آن ها و شناخت مخاطبان در روابط عمومی بر رضایت مشتریان تاثیر دارد؟

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *