پروپوزال نقش آموزش پیش از دبستان بر رشد مهارت اجتماعی در دانش آموزان

پروپوزال نقش آموزش پیش از دبستان بر رشد مهارت اجتماعی در دانش آموزان

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی بر رشد مهارت اجتماعی در دانش آموزان طراحی شده است و می تواند مبنای کار سازمان های آموزش و پرورش،مراکز پیش دبستانی،مدارس مقطع ابتدائی و مهد کودک ها و سایر مراکز آموزشی مرتبط با کودکان باشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 183
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

پروپوزال نقش آموزش پیش از دبستان بر رشد مهارت اجتماعی در دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

پروپوزال نقش آموزش پیش از دبستان بر رشد مهارت اجتماعی در دانش آموزان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

بررسی نقش آموزش پیش دبستانی,مهارت زبان دانش آموزان,مهارت اجتماعی دانش آموزان,مشکالات رفتاری دانش آموزانپروپوزال,رشد,نمونه سوالات دانش آموزان

بیان مسئله

دوره پیش دبستانی ضمن فراهم آوردن فرصت برای خود گردانی ، استقلال و آزادی عمل و فراهم آوردن فرصتهای متنوع یادگیری مهارتهای زبانی و اجتماعی و تضمین كیفیت در این فرصت ها و هدایت یادگیری كودكان و رفع مشکلات رفتاری کودکان زمینه پیشرفت آنان را در کلیه مراحل تحصیل ونهایتا زندگی را فراهم می کند. این دوره با توجه به شرایط حساس رشد 6سال اولیه رشد کودک نسبت به مراحل بعدی رشد و پرورش کامل استعداد ها و توجه به کودکان محروم و بچه هایی که والدین شاغل دارند و تجارب محرک برای رشد ذهنی ،زبانی ،جسمی ،اجتماعی و عاطفی کودکان فراهم می آورد و کودک را در ساختن مبنایی قوی برای رشد بعدی و بارور کردن استعداد هایش کامل می کند با اهمیت است .( بوالحسنی،1384) براساس یافته های روان شناسی و علوم تربیتی، سال های پیش از دبستان در رشد و تربیت كودكان نقش اساسی و تعیین كننده ای دارد. در این دوران حساس و مهم، یادگیری‌كودكان عمیق تر،‌سریعتر و آسان تر انجام می شود.توانایی های آنان درجنبه های مختلف رشد شكوفا می‌شود و پایه های اصلی شخصیت آنها شكل می گیرد.بر همین اساس بسیاری از پژوهشگران و سیاستگذاران امر آموزش، روی آموزش ها و آموزش مهارت های پیش دبستانی و دبستان تأكید دارند. در این تحقیق ابتدا به مواردی از قبیل تاریخچه مراکز پیش دبستانی و اهمیت و ضرورت آن و اهداف مربوط به رشد عاطفی ـ اجتماعی ، زبانی ، شناختی ، اخلاقی و مذهبی ، خلاقیت کودکان و راهکارهای جهت توسعه این گونه فضاها و مراکز آموزشی ارائه و پیشنهاد می شود . در پژوهش حاضر، مهارتهای اجتماعی ،زبانی و کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزان به عنوان متغیرهای اصلی در نظر گرفته شده‏ اند.

اهداف اصلی:

بررسی میزان تاثیر آموزش پیش‏دبستانی بر رشد مهارت اجتماعی در دانش آموزان

اهداف فرعی:

  1. بررسی نقش آموزش های پیش از دبستان بر رشد و مؤلفه‌های‌ آن در دانش آموزان پایه اول ابتدایی

2- بررسی نقش آموزش های پیش از دبستان بر مهارت اجتماعی و مؤلفه‌های‌ آن در دانش آموزان پایه اول ابتدایی

3- بررسی نقش آموزش های پیش از دبستان بر کاهش اختلال رفتاری و مؤلفه‌های‌ آن در دانش آموزان پایه اول ابتدایی

4- مقایسه رشد زبان و مؤلفه‌های‌ آن در دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی

5- مقایسه مهارت اجتماعی و مؤلفه‌های‌ آن در دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی

6- مقایسه اختلال رفتاری و مؤلفه‌های‌ آن در دانش آموزان دختر و پسر پایه اول ابتدایی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *