پروپوزال بررسی میزان کارآمدی تبلیغات سازمانی در روابط عمومی سازمان ها

پروپوزال بررسی میزان کارآمدی تبلیغات سازمانی در روابط عمومی سازمان ها

روابط عمومی ها تاكنون نتوانسته اند به طوركامل نگاه حرفه ای و تخصصی را در خود ایجاد نمایند؛ چرا كه از یك طرف غالب مسئولان به این هنر و فن توجهی نكرده اند و از طرفی بسیاری از مدیران ما با كاركردهای روابط عمومی ایده آل آشنا نبوده اند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 145
فرمت فایل docx
حجم فایل 174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 31

پروپوزال بررسی میزان کارآمدی تبلیغات سازمانی در روابط عمومی سازمان ها

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

پروپوزال بررسی میزان کارآمدی تبلیغات سازمانی در روابط عمومی سازمان ها

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است و فروش بدون اجازه گروه شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد!

پروپوزال کارآمدی تبلیغات سازمانی در روابط عمومی سازمان

بیان مسأله

…از موضوعات مهم برای مسئولان روابط عمومی، تفكیك بین تبلیغات و روابط عمومی است. اگر روابط عمومی به فعالیت‌های خود رنگ تبلیغاتی بدون توجه به رویكرد اطلاع‌رسانی و ارتباط دوسویه دهند، به فعالیت‌هایی گرایش می‌یابد كه تفاوت اساسی با ماهیت روابط عمومی دارد. اگر حركت روابط عمومی به سمت تبلیغات به معنای سود و منفعت بیشتر باشد، ارتباطات مشاركت‌آمیز و دوسویه را بین خود و مخاطب به ارتباطات یك‌سویه تبدیل می‌كند (Macnamara, 2005).

منظور از تبلیغات در روابط عمومی، تبلیغات سیاسی (پروپاگاندا) یا تبلیغات تجاری نیست، بلكه تبلیغاتی مدنظر است كه دارای رویكرد اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی‌های عمومی افراد جامعه نسبت به برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های سازمان و ارائه گزارش به مردم و مخاطبین بدون هیچ‌گونه اغراق، بزرگ‌نمایی و دروغ‌پردازی باشد. روابط عمومی‌ها باید منادی آن نوع تبلیغاتی باشند كه با دستكاری اندیشه‌ها و القاء، تلقین، دروغ و فریب، كاری نداشته باشد، بلكه به تبلیغاتی بپردازد كه بر پایة اطلاع‌رسانی،‌ افزایش آگاهی‌های عمومی، اقناع و ترغیب و آموزش انجام می‌گیرد. (شبرنگی، 1382: 103-100).

روابط عمومی می تواند با هزینه بسیار كمتری در مقایسه با تبلیغات بر آگاهی های مردم بیفزاید و آثار مثبت بیشتری داشته باشد.(كاتلر و آرمسترانگ ،2000). تبلیغ باید در معرض دید قرار گیرد، درک شود، آموخته شود، به یاد بماند و به عمل درآید. (پراتکانیس و دیگران،1383، ص‌۲۳). با تبلیغات به‌موقع و متعادل می‌توان برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای مردم تشریح كرد و به تصویر كشید و از همیاری و همفكری و مشاركت مردم در اجرای طرح‌های منطقه‌ای و ملی سود جست. بنابراین در حرفة روابط عمومی و ارتباطات، منظور از تبلیغ، به‌كارگیری فن ترغیب و تشویق و استفادة صحیح و مؤثر از همة تكنیك‌های ارتباط جمعی، گروهی و فردی است. (شبرنگی، 1382: 103-100).

روابط عمومی ها تاكنون نتوانسته اند به طوركامل نگاه حرفه ای و تخصصی را در خود ایجاد نمایند؛ چرا كه از یك طرف غالب مسئولان به این هنر و فن توجهی نكرده اند و از طرفی بسیاری از مدیران ما با كاركردهای روابط عمومی ایده آل آشنا نبوده اند.

هدف کلی:

بررسی میزان کارآمدی تبلیغات سازمانی در روابط عمومی سازمان ها

اهداف جزیی:

– شناخت رابطه بین دیدگاه مدیر سازمان نسبت به واحد روابط عمومی و انجام تبلیغات سازمانی مطلوب.

– شناخت رابطه بین میزان آشنایی با تاکتیک های مختلف تبلیغات و انجام تبلیغ کارآمد و مطلوب .

– شناخت رابطه بین میزان در اختیار داشتن امکانات ارتباط جمعی مناسب و انجام تبلیغ کارآمد و مطلوب .

– شناخت رابطه بین میزان ارتباط مسئول روابط عمومی با رسانه های جمعی و انجام تبلیغ کارآمد .

– شناخت رابطه بین میزان استفاده از تکنولوژی های تبلیغاتی مختلف و انجام تبلیغ مطلوب و کارآمد.

– بررسی تاثیر رشته تحصیلی مسئول روابط عمومی بر انجام تبلیغ کارآمد و مطلوب سازمانی.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *