پروپوزال بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در افزایش کارایی کارکنان

پروپوزال بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در افزایش کارایی کارکنان

آثار و نتایج آموزش ضمن خدمت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به این منظور ابتدا رابطه بین مولفه های توامندی کارکنان مشخص می‌گردد سپس میزان تأثیر این مولفه ها بر توامندی کارکنان سنجیده می‌شود و از این طریق معیار ارزیابی دقیقی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد معیاری که دقت عمل مدیران در تصمیم‌گیری و اختصاص بودجه به آموزش را بهبود می‌بخشد
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 886
فرمت فایل docx
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26

پروپوزال بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در افزایش کارایی کارکنان

فروشنده فایل

کد کاربری 2

کاربر

پروپوزال بررسی تاثیر آموزش های ضمن خدمت در افزایش کارایی کارکنان

هرگونه استفاده برای نمره و یا ارائه مستقیم به استاد مورد تایید ما نمی باشد و شرعا و اخلاقا کار درستی نمی باشد لطفا از این پروژه برای آموزش و نمونه تحقیق استفاده شود.

 مدل پذیرش تکنولوژی , بانکداری الکترونیکی

بیان مسئله

توجه به کارکنان به عنوان بزرگترین و مهمترین سرمایه و دارایی سازمان پدیده ای است که در دو دهه اخیر رشد فراوان داشته است. امروزه با رشد روزافزون اطلاعات و پیچیده تر شدن مشاغل . بر اهمیت آموزش کارکنان نیز افزوده شده است . تافلر، مهمترین فعالیت و راه رویارویی با تحولات عظیم در زندگی آینده را برای پذیرش تغییر، آموزش می داند. آموزش مؤثر و پرمایه به افراد كمك می كند تا آنها بتوانند به رشد و توانایی كافی در شغل خود دست یابند و با كارایی بیشتری كار كنند. بدیهی است كه افراد هر چقدر از دانش و آموزش بهتر در مورد كار خود برخوردار باشند فرآیند یادگیری آنها بهتر است و به ارائه اندیشه ها و نظریات مفید تری برای بهبود كار می پردازند (الحسینی، 1379، ص103).

آموزش و بهسازی منابع انسانی به عنوان یكی از استراتژی های اصلی سازمان ها برای سازگاری مثبت با شرایط تغییر قلمداد می شود. حیات سازمان ها تا حدود زیادی به دانش و مهارت های مختلف كاركنان بستگی دارد هر چه این زمینه ها به موقع و بهتر باشد قابلیت سازگاری سازمان با محیط متغیر نیز بیشتر می شود (سام خانیان، 1384، ص 12-13). اهمیت و نقش آموزش های ضمن خدمت بر هیچ سازمانی پوشیده نیست و هر سازمانی به تناسب اهمیتی كه به این مهم داده است وقت و سرمایه ای را به تربیت نیروی انسانی خود اختصاص می دهد. آموزش ضمن خدمتی كه با دوره های حساب شده ادامه یابد و ضمن كوشش در افزایش توان مهارت و دانش كاركنان، در حل مسائل و مشكلات محیط كار نیز چاره ساز باشد می تواند به بقای سازمان خود مطمئن باشد. از این رو تلاش مستمر در بهبود كیفیت آموزش ضمن خدمت می تواند منافع قابل ملاحظه ای به همراه داشته باشد.

یکی از تعاریف آموزش ضمن خدمت عبارت است از : « بهبود سیستماتیک و مستمر مستخدمین از نظر دانش ها ، مهارت ها و رفتارها که به رفاه آن ها و سازمان محل خدمتشان کمک می کند . از این رو تصور می رود که هدف از آموزش ضمن خدمت ایجاد توانایی بیش تر تولید و افزایش کارآیی در شغل فعلی و کسب شرایط بهتری برای احراز مقامات بالاتر می باشد . (جان . اف . می ۱۹۶۸ (

به بیانی دیگر ؛ آموزش ضمن خدمت عبارت است از « کوشش نظام دار به منظور هماهنگ کردن آرزوها و علایق و نیازهای آنی افراد با نیازهای آتی سازمان در قالب کارهایی که از افراد انتظار می رود . ( پی یر و گاتر ۱۹۸۳ (

با این وجود به هر نحوی که بخواهیم آموزش ضمن خدمت را تعریف کنیم جوهره ی اصلی آن در همه ی سازمان ها و نهادها عبارت است از افزایش کارآیی کارکنان و ایجاد سازش با محیط و در نتیجه افزایش خدمات . با این روشنگری آموزش ضمن خدمت چیزی نیست جز تلاش هایی که در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی و مهارت های فنی ، حرفه ای و شغلی و نیز « استقرار رفتار مطلوب در کارکنان یک موسسه یا سازمان صورت می گیرد و آنان را برای انجام بهینه وظایف و مسوولیت های شغلی آماده می کند » ” . (فتحی،1373).

نیروی انسانی مهمترین عامل تشکیل دهنده سازمانها است و در پویایی و حیات آن دارای اهمیت بسیار است. نیروی کار است که با کمک دانش ها و مهارتهایی که دارد ، وظایف و مسئولیت‌های محوله را انجام می دهد و سازمان را برای نیل به هدف‌ها یاری می رساند . حال اگر این عامل مهم ، قابلیت‌های لازم برای انجام دادن وظایف را نداشته باشد ،در نظم سازمان اختلال هایی رخ می دهد و آن را از جهت اصلی خود منحرف می کند. افزایش کارآیی سازمانها در گرو افزایش کارآیی منابع انسانی است و افزایش کارآیی منابع انسانی در گرو آموزش وتوسعه دانش و مهارت و ایجاد رفتارهای مطلوب برای انجام موفقیت آمیز مشاغل است . آموزش و آموزش ضمن خدمت کارکنان همواره به‌عنوان وسیله‌ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد کارکنان مد نظر قرار می‌گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل می‌دهد. در این راستا آموزش نیروی انسانی و ارزیابی آثار آن بر افزایش عملکرد آنان، فوق العاده حایز اهمیت است. آموزش صحیح نیروی انسانی، ضمن اینکه در سطح سازمانها باعث ارتقاء عملکرد کارکنان و سازمان می گردد زمینه های برخورد مناسبتر کارکنان با مراجعان را نیز فراهم می نماید. رابطه ای که متأسفانه هنوز از جایگاه مطلوبی برخوردار نیست. با توجه به موارد یاد شده و با عنایت به اینکه در این زمینه تاکنون پژوهشهای کاربردی قابل توجهی انجام نگرفته است، اهمیت و ضرورت انجام این پژوهش و ارایه نتایج آن در مقاله حاضر آشکار می گردد.

تحقیق حاضر کوششی است جهت روشن ساختن مفاهیم و ضرورت و اهمیت آموزش های ضمن خدمت و رابطه آموزش ضمن خدمت با افزایش کیفیت و کارآیی کارکنان مورد بحث قرار خواهد گرفت . هدف نظام آموزش و بهسازی در یک سازمان به عنوان یکی از کارکردهای مهم مدیریت منابع انسانی فراهم آوردن زمینه ای است که بر اساس آن توانایی های بالقوه افراد به فعل در آید و استعدادهای آنان شکوفا گردد . این هدف از طریق ایجاد فرصتهای آموزشی جهت کارکنان تحقق می یابد . آموزش کارکنان فرایندی است که انطباق و سازگاری کارکنان را به محیط متحول سازمانی و سازمان را با محیط بیرونی فراهم می آورد . در نتیجه کارکنان آموزش دیده نسبت به کارکنان آموزش ندیده به تغییرات سازمانی و همچنین تغییرات جامعه آگاهانه تر واکنش نشان می دهند و از آن جا که حیات و ادامه زندگی سازمان تا حدود زیادی به دانش و مهارت کارکنان آن بستگی دارد ، افراد ماهرتر و آموزش دیده تر نقش مؤثرتری در کارآمدی و بهره وری سازمانی خواهند داشت . از طرف دیگر آموزش با افزایش میزان اطلاعات ، دانش ، مهارت ها و قابلیت های کارکنان ، آنان را برای ایفای وظایف و قبول مسئولیت های جدیدتر ، آماده تر و مجهزتر می کند.

این تحقیق تأثیر آموزش ضمن خدمت بر افزایش عملکرد کارکنان شهرداری مورد توجه و ارزیابی قرار می‌دهد و در پی پاسخگویی به این پرسش اصلی هستند که آیا گذراندن دوره‌های آموزش ضمن خدمت کارآیی کارکنان را افزایش می‌دهد؟ همچنین آیا آموزش ضمن خدمت قادر است نیروی انسانی را برای انجام بهتر وظایف محوله پرورش دهد؟ گذراندن این دوره‌ها، چگونه برنامه‌ریزی مدیریت، تخصص، خلاقیت، رضایت شغلی و طرز برخورد کارآموزان با ارباب رجوع را تحت تأثیر قرار می‌دهد؟ آیا عملکرد کارکنان را افزایش می‌دهد؟

به منظور پاسخگویی به پرسشهای یاد‌شده، آثار و نتایج آموزش ضمن خدمت مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و به این منظور ابتدا رابطه بین مولفه های توامندی کارکنان مشخص می‌گردد. سپس میزان تأثیر این مولفه ها بر توامندی کارکنان سنجیده می‌شود و از این طریق معیار ارزیابی دقیقی در اختیار مدیران قرار می‌گیرد. معیاری که دقت عمل مدیران در تصمیم‌گیری و اختصاص بودجه به آموزش را بهبود می‌بخشد.

فرضیه اصلی:

آموزش های ضمن خدمت کارایی کارکنان شهرداری افزایش می دهد.

فرضیات فرعی:

1- بین آموزشهای ضمن خدمت با عملکرد شغلی کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.

2- بین میزان تحصیلات کارکنان شهرداری با عملکرد شغلی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

3- بین میزان سابقه خدمت کارکنان شهرداری با عملکرد شغلی آنان رابطه معناداری وجود دارد.

5- بین آموزشهای ضمن خدمت با مهارتهای خلاقیت و حل مسأله کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.

6- بین آموزشهای ضمن خدمت با تعهد و احساس مسئولیت کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.

7- بین آموزشهای ضمن خدمت با شناخت و دانش تخصصی کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.

8- بین آموزشهای ضمن خدمت با مهارت فنی و عملی کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

در صورت داشتن مشکلی در روند خرید و دانلود هر کدام از پرسشنامه های این سایت فوری با شماره 09214087336 یا آی دی تلگرام @wwwlonoir درارتباط باشید تا سریعا پیگیری کنیم با تشکر از حضور شما دوست عزیز


فروش ویژه کیف اداری می شاک

کیف اداری می شاک. ارائه شده با رنگ های قهوه ای و مشکی. مناسـب خانم ها و آقایان. طراحی بسیار شیک و جادار …


روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 59000 تومان



شما ممکن است این را هم بپسندید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *